Praktijk Meer

Mindfulness

Veel moeders hebben hun hoofd vol met gedachtes. Straks moet je nog boodschappen doen, daarna moet die klus van je werk af en wat voor tractaties zal je gaan maken voor op school?  Altijd maar moeten en gericht op de toekomst. Of juist in het verleden. Je baalt omdat je nog had willen afspreken met je vriendin, je twijvelt of je toch nee had moeten zeggen toen ze je vroegen als luizenmoeder of je denkt aan hoe je toch anders had moeten reageren op de moeder van een vriendje. Met mindfulness kun je leven met volle aandacht voor het nu. Je richt je op het moment en focust je daarop. Even geen gedachtes over wat je straks en morgen moet. Gewoon even voelen en niet denken. Met verschillende mindfulness oefeningen gaat jou dit straks lukken!

Compassie

Vaak zijn we erg streng naar onszelf. We moeten presteren, er goed uitzien of een perfecte vrouw, moeder, vriendin en dochter zijn. Maar wat gebeurt er met je als je dat kunt loslaten? Compassie betekent dat je vriendelijk bent voor jezelf. Zowel in de groepsessie als het persoonlijke traject leer je minder snel een oordeel te vormen en positiever naar het leven te kijken. Je kijkt milder naar jezelf, waardoor je meer jezelf durft te zijn en meer zelfvertrouwen opbouwt. Weg met die onzekere gedachte of jij wel een goede moeder bent!

Geleide meditatie

Iedere training pakken we even een moment om te mediteren. Mediteren is niets anders dan te ervaren wat er op dat moment is. Niks zweverigs, maar gewoon even de rust zoeken. Aan de hand van verschillende geleide meditaties krijg je aandacht voor je lichaam en hetgeen in je lichaam gebeurt. Vind je het lastig om te mediteren? We beginnen met korte geleide meditaties van zo’n 2 minuten en breiden dit uit. De meditaties kunnen je helpen om rust te creeeren in je drukke leven.

Ontspanningsbehandeling volgens Authentic Being Methode

We denken en doen vaak dingen op de automatische piloot. Onbewust hebben veel van onze ouders meegekregen. Je herkent vast wel dat jij bepaalde dingen net zo doe als je eigen vader of moeder. Zowel in de opvoeding als in je dagelijkse leven. Dit komt omdat we overtuigingen meekregen van onze ouders. Vaak zijn we ons niet eens bewust van deze overtuigingen. Die overtuigingen kunnen ons kracht geven, maar ook beperken.

Met de Authentic Being Methode kom je door aanrakingen in een diepe ontspanning. Deze sessie krijg je al liggend op een behandeltafel en geeft je de mogelijkheid om te zoeken naar overtuigingen en blokkades die dieper liggen. Door middel van vragen sporen we je klachten op en verduidelijken we je diepere verlangens. Zo leer je waarom jij bepaalde gedachtes hebt en bepaald gedrag vertoont. Als je je bewust bent waar de oorsprong ligt dan kan je daar vervolgens naar handelen. Dat geeft nog meer rust en ontspanning. Uiteindelijk kun je meer gaan handelen vanuit je gevoel in plaats van alles uit je hoofd te doen.

Compassie en mindfulness oefeningen voor thuis

Ja, ook thuis kun je aan de slag met compassie en mindfulness. Door huiswerkopdrachten leer je jezelf beter kennen. Je gaat vooral op onderzoek uit naar jezelf. Wanneer heb je bepaalde gedachtes? En waarom? Wat voel je en wanneer voel je dat dan? Je gaat thuis aan de slag om bepaalde mindfulness  verschillende compassie en mindfulness oefeningen te integreren in je dagelijkse leven. Zo ervaar je niet alleen tijdens de mindfulness- en compassietraining rust, maar weet je de rust ook zelf te bewaren.